Ohlédněte se s námi za filmy uvedenými na 57. ročníku karlovarského filmového festivalu i za snímky, které prostě jen stojí za vidění.
 
ČT Art
 

Vary skončily – filmové léto pokračuje

Ohlédněte se s námi za filmy uvedenými na 57. ročníku karlovarského filmového festivalu i za snímky, které prostě jen stojí za vidění. Podíváme se také do Národního filmového archivu, a to prostřednictvím rozhovoru s jeho ředitelem Michalem Bregantem.

01.jpg

Brutální vedro: Jak se popasovat s úzkostí v éře pozvolných velkých krizí?

Film Brutální vedro uvedl KVIFF v rámci soutěžní sekce Proxima a film v ní získal zvláštní uznání. Debut Alberta Hospodářského zobrazuje jeden den života na světě, který může brzy skončit. „Provází ho silná melancholie, která se nikdy nedá úplně setřást a s níž je potřeba se smířit a pojmenovat si ji,“ říká mimo jiné v rozhovoru Hospodářský.

02.jpg

Tomáš Klein: Film Citlivý člověk je kus nádhernýho dobrodružství, který bych s tátou rád absolvoval

V hlavní soutěži filmového festivalu se objevila adaptace románu Jáchyma Topola Citlivý člověk. Opět se jedná o celovečerní debut, tentokrát režiséra Tomáše Kleina. „Sešli jsme se (s Jáchymem Topolem) a byl překvapený, že to někdo z mladší generace chce točit,“ říká režisér v rozhovoru. „Když pak ten film viděl, prohlásil, že to je ‚smrtící jízda za láskou‘.“

03.jpg

Takové to léto: Hypersexualita bez pověr a iluzí

Léonie od dětství svádí souboj se sebepřijetím, konkrétně s vlastním tělem a sexualitou. Její chování do konfekčních standardů nepasuje. Podobnou bitvu bojují rovněž Eugénie a Gaëlle – jejich společnou diagnózou je hypersexualita. Kanadský filmař Denis Côté natočil dráždivou, přitom velmi empatickou baladu Takové to léto, v níž vzdává hold všemu tělesnému. Přečtěte si recenzi snímku.

04.jpg

Umělecké kánony jsou strašně fousatý, říká ředitel Národního filmového archivu

Národní filmový archiv letos slaví své osmdesátiny. „Není to populární říct, ale filmy Jiřího Menzela nejsou z hlediska naší kinematografie a naší společnosti důležitější než filmy třeba Antonína Kachlíka. Jedny mohou být třeba inteligentní, vtipné, zábavné a druhé nudné, netalentované, ideologicky tupé. Ale pro nás to musí být primárně materiál, který uchováváme pro budoucí generace,“ přibližuje v rozhovoru důležitou roli archivu jeho šéf Michal Bregant.

 
ČT Art Facebook       Instagram
 

Tuto zprávu jste dostali, protože jste přihlášeni k odběru newsletteru webu art.ceskatelevize.cz.
Pokud si nepřejete dostávat tato sdělení, můžete se odhlásit zde.

© Česká televize 1996–2024
Česká televize, Divácké centrum, Kavčí hory, 140 70 Praha 4 | Ústředna: 2 6113 6113

Kompletní znění souhlasu se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání newsletterů