| | | Vary skončily – filmové léto pokračuje Ohlédněte se s námi za filmy uvedenými na 57. ročníku karlovarského filmového festivalu i za snímky, které prostě jen stojí za vidění. Podíváme se také do Národního filmového archivu, a to prostřednictvím rozhovoru s jeho ředitelem Michalem Bregantem. | | | | Film Brutální vedro uvedl KVIFF v rámci soutěžní sekce Proxima a film v ní získal zvláštní uznání. Debut Alberta Hospodářského zobrazuje jeden den života na světě, který může brzy skončit. „Provází ho silná melancholie, která se nikdy nedá úplně setřást a s níž je potřeba se smířit a pojmenovat si ji,“ říká mimo jiné v rozhovoru Hospodářský. | | | | | V hlavní soutěži filmového festivalu se objevila adaptace románu Jáchyma Topola Citlivý člověk. Opět se jedná o celovečerní debut, tentokrát režiséra Tomáše Kleina. „Sešli jsme se (s Jáchymem Topolem) a byl překvapený, že to někdo z mladší generace chce točit,“ říká režisér v rozhovoru. „Když pak ten film viděl, prohlásil, že to je ‚smrtící jízda za láskou‘.“ | | | | | Léonie od dětství svádí souboj se sebepřijetím, konkrétně s vlastním tělem a sexualitou. Její chování do konfekčních standardů nepasuje. Podobnou bitvu bojují rovněž Eugénie a Gaëlle – jejich společnou diagnózou je hypersexualita. Kanadský filmař Denis Côté natočil dráždivou, přitom velmi empatickou baladu Takové to léto, v níž vzdává hold všemu tělesnému. Přečtěte si recenzi snímku. | | | | | Národní filmový archiv letos slaví své osmdesátiny. „Není to populární říct, ale filmy Jiřího Menzela nejsou z hlediska naší kinematografie a naší společnosti důležitější než filmy třeba Antonína Kachlíka. Jedny mohou být třeba inteligentní, vtipné, zábavné a druhé nudné, netalentované, ideologicky tupé. Ale pro nás to musí být primárně materiál, který uchováváme pro budoucí generace,“ přibližuje v rozhovoru důležitou roli archivu jeho šéf Michal Bregant. | | | | | | | | |