| | | Vliv manosféry na dospívající a nemorální svět vysokého byznysu Britská série Adolescent zkoumá sílící vliv misogynie v generaci vyrůstající na sociálních sítích. Norský Exit je zase sondou do vysokých byznysových kruhů plných adrenalinových investic, drog a alkoholu. Kromě těchto seriálových recenzí stojí za přečtení také rozhovor s dánským hercem Nikolajem Liem Kaasem, hvězdou minisérie Rodiny jako ta naše, nebo recenze belgického dramatu Julie mlčí o zneužívání a traumatu. | | | | Britská minisérie Adolescent, aktuální hit Netflixu, ukazuje svět -náctiletých na sociálních sítích, o němž příliš netuší ani jejich rodiče. Příběh mladistvého vraha a pátrání po motivech jeho činu otevírá řadu aktuálních témat. Tím hlavním zůstává misogynie šířící se po internetu. Odkud se mezi adolescenty bere? | | | | | Čtyři investoři z Osla, kteří svými finančními operacemi balancují na hraně zákona i za ním, vydělávají velké peníze, a když zrovna neleží v adrenalinovém kšeftu, dost dobře nevědí, co se sebou a se svými životy. Seriál Exit podle Josefa Chuchmy náleží k dílům, která „nepřímo umožňují uvědomit si, jak nesebevědomá a pštrosí česká společnost pořád je, jak některé věci nechce vidět, jak zde pragmatické mechanismy ovlivňují to, o čem se seriály budou točit“. | | | | | Dánský herec Nikolaj Lie Kaas, známý například ze seriálu Zločin, se dočkal spolupráce i se svým oscarovým krajanem, režisérem Thomasem Vinterbergem. V seriálu Rodiny jako ta naše hraje architekta, který se snaží postarat o svou rodinu poté, co vláda kvůli stoupající hladině moře celé Dánsko evakuuje. Přečtěte si rozhovor o společenských problémech současnosti a národní identitě. | | | | | Film Julie mlčí sice vypráví o mladé tenistce, nejde však o klasické sportovní drama. Jádrem je téma zneužívání. Přitom to ovšem není příběh o kauzách, na něž upozornilo hnutí #MeToo. Hrdinka subtilního snímku totiž o událostech, o nichž se tu vypráví, mlčí. A film samotný mlčí s ní. | | | | | | | | |