|
|
|
Ženy o umění i společnosti Do nového roku vám přejeme jen to nejlepší a přinášíme hned několik pozoruhodných rozhovorů se ženami v umění. Dozvíte se z nich třeba o tom, co pro Antonii Formanovou znamená rodina nebo jak vznikal snímek KaprKód režisérky Lucie Králové. Přejeme příjemné čtení. |
| | | „Chtě, nechtě, současnost se stejně vždycky do všeho propíše. Historická témata mohou být svým způsobem i formou ventilu současnosti,” říká o svých rolích ve filmech, které se vypořádávají s minulostí, Antonie Formanová. | |
| | | K nedávnému stému výročí narození malířských sester Válových se uskutečnilo několik akcí, mezi nimi i výstava v Galerii Středočeského kraje. Na ni i do Domu Válovek v Kladně se vypravila Lucie Klímová. | |
| | | „Mohl z toho být jen další portrét československého umělce a jeho trnité cesty napříč dvacátým stoletím. Ale Lucie Králová skrze formální experimenty dekonstruuje tradiční pojetí biografického dokumentu.” Přečtěte si více o filmu KaprKód v rozhovoru s dokumentaristkou. | |
| | | Devadesátá léta. Většina lidí, co je zažili, vzpomíná na tehdejší svobodomyslnost, ale začínáme se vracet i k temnějším stránkám téhle dekády. V atmosféře euforie, ale i nezodpovědného riskování vznikaly také bankovní stavby. O nich pojednává kniha Chrámy peněz, kterou připravila historička architektury Jana Pavlová. | |
|
|
|
|
|