Květen je na webu ČT art plný filmových recenzí. Podívali jsme se na nového Šíleného Maxe, akční spektákl nabitý petromaskulinitou, a grotesku s videoherní estetikou o vyvražďování severoamerických bobrů.
 
ČT Art
 

Květnové filmové recenze: Ztřeštěná bobří groteska, zběsilá jízda Šíleného Maxe a mysteriózní queer drama

Květen je na webu ČT art plný filmových recenzí. Podívali jsme se na nového Šíleného Maxe, akční spektákl nabitý petromaskulinitou, a grotesku s videoherní estetikou o vyvražďování severoamerických bobrů. Ale i na citlivější snímky – Všichni moji cizinci o traumatu queer dospívání a Kos v ostružiní o vzpouře proti ženským genderovým rolím.

01.jpg

Burácející motory a machistický patos. Páté filmové pokračování Šíleného Maxe neztrácí dech

Šílený Max: Zběsilá cesta dokázal v roce 2015 znovu nastartovat zaprášené motory jednoho z nejdůležitějších světů postkatastrofické fantastiky. Nyní je tu prequel. A jeho motory burácejí stejně zběsile jako v předchozím filmu! „Takhle vypiplaná, filmařsky precizní a zároveň strhující akční podívaná se jen tak nevidí,“ hodnotí snímek Antonín Tesař.

02.jpg

Film o bobrech, kteří vrací úder, pro milovníky grotesek a videoher

Ztřeštěná dobová groteska snoubí poučený přehled o dějinách němého filmu se současnou videoherní estetikou. A především dokazuje, že kinový trhák si vystačí s klasickou strukturou, bobřími kostýmy a programem Adobe After Effects. Snímek Stovky bobrů vrací do kin kouzlo nízkorozpočtového punkového filmu vytvořeného se zápalem a kreativitou.

03.jpg

Gay románek a traumata queer dospívání

V posledních letech se objevily pozoruhodné coming-of-age filmy vyhýbající se stereotypizaci – Aftersun, Falcon Lake či Blízko. Náleží mezi ně i Všichni moji cizinci, queer drama s mysteriózní atmosférou. „Výsledná podoba je vlastně banálním, přesto jedinečným vyprávěním o důležitosti coming outu, sebelásky a také externalizaci přijetí genderové identity,“ píše v recenzi Timon Láska.

04.jpg

Jak se odnaučit, co znamená být ženou? Kos v ostružiní ukazuje cestu trním i lahodnost vzpoury

Etero, protagonistka filmu Kos v ostružiní, nepůsobí jako typická feministická hrdinka bojující za práva žen. Žije na vesnici, kde celý život prodává v koloniálu, chodí trhat ostružiny, je svobodná a bezdětná. Přesto ji mnozí publicisté a mnohé publicistky považují za jednu z nejinspirativnějších hrdinek, které se v poslední době objevily na filmovém plátně. Přečtěte si recenzi příběhu o gruzínské „intuitivní feministce“.

 
ČT Art Facebook       Instagram
 

Tuto zprávu jste dostali, protože jste přihlášeni k odběru newsletteru webu art.ceskatelevize.cz.
Pokud si nepřejete dostávat tato sdělení, můžete se odhlásit zde.

© Česká televize 1996–2024
Česká televize, Divácké centrum, Kavčí hory, 140 70 Praha 4 | Ústředna: 2 6113 6113

Kompletní znění souhlasu se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání newsletterů