| | | Květnové filmové recenze: Ztřeštěná bobří groteska, zběsilá jízda Šíleného Maxe a mysteriózní queer drama Květen je na webu ČT art plný filmových recenzí. Podívali jsme se na nového Šíleného Maxe, akční spektákl nabitý petromaskulinitou, a grotesku s videoherní estetikou o vyvražďování severoamerických bobrů. Ale i na citlivější snímky – Všichni moji cizinci o traumatu queer dospívání a Kos v ostružiní o vzpouře proti ženským genderovým rolím. | | | | Šílený Max: Zběsilá cesta dokázal v roce 2015 znovu nastartovat zaprášené motory jednoho z nejdůležitějších světů postkatastrofické fantastiky. Nyní je tu prequel. A jeho motory burácejí stejně zběsile jako v předchozím filmu! „Takhle vypiplaná, filmařsky precizní a zároveň strhující akční podívaná se jen tak nevidí,“ hodnotí snímek Antonín Tesař. | | | | | Ztřeštěná dobová groteska snoubí poučený přehled o dějinách němého filmu se současnou videoherní estetikou. A především dokazuje, že kinový trhák si vystačí s klasickou strukturou, bobřími kostýmy a programem Adobe After Effects. Snímek Stovky bobrů vrací do kin kouzlo nízkorozpočtového punkového filmu vytvořeného se zápalem a kreativitou. | | | | | V posledních letech se objevily pozoruhodné coming-of-age filmy vyhýbající se stereotypizaci – Aftersun, Falcon Lake či Blízko. Náleží mezi ně i Všichni moji cizinci, queer drama s mysteriózní atmosférou. „Výsledná podoba je vlastně banálním, přesto jedinečným vyprávěním o důležitosti coming outu, sebelásky a také externalizaci přijetí genderové identity,“ píše v recenzi Timon Láska. | | | | | Etero, protagonistka filmu Kos v ostružiní, nepůsobí jako typická feministická hrdinka bojující za práva žen. Žije na vesnici, kde celý život prodává v koloniálu, chodí trhat ostružiny, je svobodná a bezdětná. Přesto ji mnozí publicisté a mnohé publicistky považují za jednu z nejinspirativnějších hrdinek, které se v poslední době objevily na filmovém plátně. Přečtěte si recenzi příběhu o gruzínské „intuitivní feministce“. | | | | | | | | |