|
|
|
Mareš versus Bendig. Finále ČT art kvízu je tady! ČT art kvíz dospěl do finále. Utkal se v něm moderátor Leoš Mareš a herec Marsell Bendig. Kdo vyhrál v souboji vědomostí? A kolik si vítěz odnesl z bankomatu? Kromě toho přinášíme také recenzi filmu Vrah naoko, zdánlivě nenáročné romantické komedie s temným podtextem. A také dva rozhovory – s fotografickým duem Shotby.us o jejich komerční tvorbě a nejnovější výstavě a s herním vědcem Jaroslavem Švelchem o monstrech ve videohrách a o tom, jak ovlivňují naše vnímání nebezpečí. |
| | | V očekávaném finálovém duelu letošního ČT art kvízu se potkal Leoš Mareš a Marsell Bendig. Jak si poradili s otázkami ze světa umění? A jak finále dopadlo? Podívejte se na artové vydání známé vědomostní soutěže. | |
| | | Vrah naoko je navenek romantickou komedií prošpikovanou prvky noiru a krimithrilleru. V jádru je však temným příběhem o nestálosti identity a společenské frustraci. „Film s nadsázkou reflektuje, jak dnes pocit hluboké nespokojenosti prostupuje všemi třídami a generacemi. Naznačuje přitom, že častou příčinou je právě nemožnost nebo neschopnost dostát ideálnímu sebeobrazu, stát se svou nejlepší verzí,“ píše v recenzi Martin Šrajer. | |
| | | Odkud se vzala monstra ve videohrách? A je morální je zabíjet? Herní vědec Jaroslav Švelch se ve své knize Hráč versus příšery zamýšlí nad tím, k čemu nepřátelé ve hrách slouží a jak zjednodušují naše vnímání nebezpečí a zla. Klasická videoherní logika podle něj totiž vychází ze studenoválečné bipolarity a neoliberálního myšlení 70. let, kdy se nestvůry ve hrách začaly poprvé objevovat. I tom byl náš rozhovor s ním. | |
| | | Za svou komerční tvorbu letos získaly už podruhé ocenění Czech Grand Design. Ve svých fotografiích vytvářejí barevné a hravé světy plné odkazů. Nyní duo Lenka Glisníková a Karolína Matušková, které vystupují pod pseudonymem Shotby.Us, vystavuje v Ateliéru Josefa Sudka v Praze. „Experiment je základním pilířem naší tvorby. Řídíme se intuicí, ale vědomě pracujeme s určitými významy,“ říkají v rozhovoru. | |
|
|
|
|
|