Almodóvarův Vedlejší pokoj aneb Kinematografický zájezd do hotýlku u Charónovy řeky
Filmová siréna Kamila Fily
Nový Almodóvarův film postrádá divokost a ztřeštěnost jeho dřívějších děl, zato nabízí čas se zastavit, repro: ČT art
Španělský enfant terrible natočil ve svých 75 letech svůj první film v angličtině, který je na hony vzdálený tomu, co jsme na jeho dílech tolik milovali. Máme jeho nejklidnější film o dobrovolném odchodu na věčný „vedlejší pokoj“ chápat jako jistý druh rozloučení?
Ingrid (Julianne Moore) a Martha (Tilda Swinton) jsou blízké přítelkyně z mládí. Po letech odloučení se znovu setkávají, ovšem v poněkud zvláštní situaci. Smrtelně nemocná Martha žádá Ingrid, aby ji doprovodila při dobrovolném odchodu ze života. Melodrama Vedlejší pokoj nabízí podle Kamila Fily nejhezčí umírání v dějinách lidstva. Jako by nám tím Pedro Almodóvar plnil sen o tom, jak bychom chtěli zemřít i my.