Znaky
Aleš Lamr, 1993, hlavní jídelna

Pop-artové abstraktní Znaky Aleše Lamra (1943–2024) jsou typické pro jeho dílo devadesátých let, kdy téměř úplně opustil realistická témata a tvořil abstrahované, hravé tvary, které často vstupují do architektury. V České televizi se tato hravost projevuje nejen výraznými barevnými skvrnami, ale i tím, že opustil jasně vytyčený prostor dělicí stěny a svoji grafiku přenesl i na okolní zdi, sloupy, či dokonce do jiných místností.
Základy tvorby Aleše Lamra spočívají v malbě, patřil ovšem k všestranným výtvarníkům: Kromě grafiky pracoval na pomezí sochy, architektury i designu a používal materiály jako sklo, dřevo nebo keramiku.
Tematicky Lamra silně ovlivnil pop-artem, ale i komiks či groteska. V průběhu života se posouval od konkrétních motivů, krajin či figur směrem k stále větší abstrakci. Se sovětskou invazí se v sedmdesátých letech vypořádal tak, že se obrátil k intimnějším tématům.Od většiny ostatních umělců se ovšem vždy lišil důsledným optimismem s metaforicky laděnými barevnými tvary. Jeho nadějeplné chápání světa, v němž se prolíná realita s fantazií, pak spojuje všechny etapy jeho tvorby.
Po revoluci se Lamr téměř úplně oprostil od realistického obsahu a věnoval se postmoderně pojaté geometricé abstrakci. Současně zvětšil formáty a častěji vstupoval do architektonického prostředí. Stěna v jídelně České televize pochází z roku 1993, typickou Lamrovu hravost lze v tomto případě vidět ve výběru barev a v překrývání jednotlivých „skvrn“ do tvarů, které by mohly připomínat například papoušky. Navzdory jasnému zadání výtvarného zpracování dělicí stěny se skvrny objevují i mimo svoje vytyčené „území“. Podobné vzory lze spatřit také na sloupech v „Pitevně“ / Snack baru.