Stay in Tune + Ondřej Pivec Greatest Hits 4000
6. 10. 2025 19:30, Brno

- Typ akce
- Koncert
- web
- https://www.cabaretdespeches.com
- Místo
- Cabaret des Péchés
Palác Jalta, Dominikánského náměstí 2, Brno
zobrazit na mapě
Ti tři jsou na sebe vážně dobře naladěni. Koncertním křtem alba Happily Ragged přesvědčí publikum, aby zůstalo na příjmu.
Jiří Levíček, Luan Gonçalves a Jakub Tengler se po časech lockdownových dali dohromady jako další inkarnace Jiří Levíček Trio. Jejich muzikantské napojení se však ukázalo tak silné, zájmy příbuzné a přístup k interpretaci natolik „kapelový“, že se rozhodli pro společný název Stay In Tune. Trio logicky navazuje na Levíčkův program Stay in Tune, spojující původní skladby s originálními úpravami standardů.
Jiřího Levíčka publikum zná jako virtuózního pianistu s osmiletou americkou zkušeností (mj. University Of North Texas), spoluhráče Roberta Balzara, Luboše Soukupa či Cyrilla Oswalda, spolupracovníka Jazz Dock Orchestra. Jenže on dokáže na pódiu pěkně překvapit. Třeba když popadne saxofon, klavírní trio najednou zmizí a hraje se strolling. Ostatně v další sestavě, jejíž je Levíček členem, v The Survivors s Jiřím Slavíkem a Jakubem Tenglerem, se zase pianista příležitostně mění v klarinetistu. Levíček také s chutí metamorfuje ve skladatele a interpreta hudby soudobé. Což nejnápadněji dokázal písňovým cyklem Morana pro mezzosoprán, housle, klavír a symfonický orchestr, premiérovaným v roce 2022 v podání SOČRu, pěvkyně Chaazi Levíček i samotného autora.
Nadžánrovým hudebníkem je i brazilský, od roku 2013 v ČR žijící basista Luan Gonçalves. Absolvent Státní hudební školy Toma Jobima v Sao Paulu, HAMU, University Antona Brucknera v Linci a navíc hudební vědy na Karlově universitě. Znát ho lze z experimentujících kapel Talaqpo či Jungle Debris, soudobou komorní hudbu interpretuje v Prague Quiet Music Collective, ale není mu cizí ani elektronika. Stejně komplexně vnímá hudbu také bubeník Jakub Tengler, absolvent JAMU, ke slyšení jak v elektronických projektech FLOEX nebo Noisy Pots, tak v Orchestru Berg, SOČRu nebo Moravské filharmonii.
Co tři originální osobnosti drží na jedné vlně? Možná právě sympatická žánrová neposednost a neochota nechat se zavřít do jedné škatulky, čišící i z jejich uchopení „standardů nejstandardovatějších“. Všichni tři pánové jsou také pedagogové. Ale bez obav, ničím školometským nenudí.
„Je libo třešničku na dortu, nějaký punc výjimečnosti?“ V průběhu večera uvede trio do života album Happily Ragged (Bivak Records).
Projekt newyorského varhaníka Ondřeje Pivce Greatest Hits 4000 vlastně vznikl díky Jazz Festu Brno. A jak je známo, pachatelé se vracejí na místo činu.
Bylo nebylo, kvůli covidovým peripetiím, místo pokračování turné s Gregorym Porterem nebo hraní s kapelou Kennedy Administration, uvízl Ondřej Pivec v roce 2020 na nečekaně dlouhou dobu v rodné zemi. Nelenil a dar času využil výborně.
„Ozývali se promotéři, ať udělám koncert, z čehož jsem měl ohromnou radost. Ale neměl jsem nic jiného než Organic Quartet. Je to kapela, kterou miluju, jen jsem chtěl vyjádřit také něco jiného. Najít zvuk, který by reflektoval, co mám za sebou za ta léta v USA. Což je úplně odlišný sound, než jakého můžeš dosáhnout v klasickém souljazzovém obsazení. Když přišla nabídka hraní od festivalu JazzFestBrno, řekl jsem si, že je to přesně ten důvod, proč dát dohromady nový projekt,“ vzpomínal Ondřej.
Sestava vynikajících zdejších muzikantů vykrystalizovala snadno: „Stoprocentně jsem věděl, že chci hrát s baskytaristou Honzou Jakubcem. Obdivoval jsem ho už od roku 1999, kdy jsem přijel do Prahy a on aktivně koncertoval s kde kým. Klávesistu Honzu Steinsdörfera jsem potkal při nahrávání pro Vladimíra Mišíka a překvapilo mě, jak podobný náhled na muziku máme. Bubeníka Filipa Ernsta jsem našel úplnou náhodou na Instagramu.“
Lockdown se ovšem postaral o dobrodružnější začátek dráhy Greatest Hits 4000, než hudebníci čekali. Místo cizelování repertoáru hraním před lidmi si kvarteto odbylo 13. prosince 2020 premiéru rovnou do objektivů televizních kamer, bez „živého“ publika, v rámci festivalového streamu. Křest ohněm, či spíše křest pandemií ale dopadl na výbornou. Jak dokazuje i záznam vydaný na albu Greatest Hits 4000 (Bivak Records, 2023) a řádně pokřtěný před brněnským festivalovým publikem.
Nyní se pachatelé opět vracejí na místo činu a my můžeme hádat: Jak to pánům „Největším hitům“ hraje po pěti letech příležitostného vystupování? Kam ještě posunuli svůj jazz-funk-soul-gospel-hiphopový sound? Kolik toho dají nového?
Veškeré informace o pořádané akci pro vás připravila redakce webu GoOut.