Diskuze: Přišlo v noci monstrum? A stojí Její tělo za to?

Detail z plakátu k filmu Její tělo
Detail z plakátu k filmu Její tělo, repro: Bontonfilm


Počátkem tohoto měsíce měl distribuční premiéru nízkorozpočtový komorní snímek Přišla v noci režisérů Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara. Kritika pro něj vesměs nachází slova chvály, vyzdvihuje kupříkladu výkon Simony Pekové, brněnské herečky, která zde ztělesňuje matku, jež s kufrem v ruce vpadne do domácnosti svého syna, začne se v ní zabydlovat a chování syna a jeho manželky komentovat.

V půli měsíce listopadu do kin vstupuje naopak poměrně výpravný film Její tělo, který je celovečerním hraným debutem dosud dokumentaristické režisérky Natálie Císařovské. Snímek je volně inspirován životem Andrey Absolonové (1976–2004). V devadesátých letech se prosadila jako skokanka do vody, ale tuto dráhu zarazilo zranění krční páteře. Vydala se pak (roku 1999) na dráhu pornoherečky a mezinárodně proslula pod jménem Lea De Mae. Zemřela však v nedožitých osmadvaceti letech na rakovinu.

Pavel Sladký, Kamila Boháčková a Josef Chuchma, kteří diskutovali o filmech Přišla v noci a Její tělo Pavel Sladký, Kamila Boháčková a Josef Chuchma, kteří diskutovali o filmech Přišla v noci a Její tělo, foto: ČT art – Josef Chuchma

Několik informací o diskutujících:

Kamila Boháčková (* 1977). Vystudovala FF UK v Praze a přes dvě dekády pracovala jako redaktorka a editorka v kulturních časopisech – prošla redakcemi časopisů Cinepur, A2, Literární noviny, Týdeník Rozhlas a působila několik let jako šéfredaktorka online magazínu o dokumentárním filmu dok.revue. Jako editorka připravila monografii V oku velryby věnovanou tvorbě maďarského režiséra Bély Tarra a monografii Světla soumraku věnovanou tvorbě finského tvůrce Akiho Kaurismäkiho. Byla editorkou českého překladu knihy Ülo Pikkova Animasofie (NAMU, 2019) a členkou překladatelského týmu Dějin světové animace I Giannalberta Bendazziho (NAMU, 2023). Nyní pracuje jako editorka a redaktorka webu ČT art.

Pavel Sladký (* 1980). Vystudoval bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK. Spolupracuje s Českým rozhlasem, texty publikuje například v časopisech Cinepur, Film a doba, na Aktuálně.cz, ČTart.cz. Pro Film a dobu také připravuje podcast o kinematografii. Je členem Sdružení českých filmových kritiků, mezinárodní federace FIPRESCI, spolupracuje s českými filmovými festivaly jako dramaturg a moderátor masterclasses. Je autorem knihy Film jsou tajné dveře do reality. 10 zásadních režisérek a režisérů současnosti – portréty a rozhovory.

Související