Diskuze: Možná se dočkáme i seriálu o Gottovi

Druhý díl debaty o situaci na českém televizním a filmovém trhu

Iveta Bartošová
Anna Fialová na propagační fotce k minisérii Iveta platformy Voyo, foto: TV Nova

Co učiní nynější silná poptávka novácké služby Voyo po tuzemské produkci s kvalitou české filmové tvorby? A je zdejší kinematografie jako celek, produkčně i umělecky, postavena před novou situaci? Jestli ano, jakou výzvu to přináší?

Server Vice uvedl, že poprvé po několika letech ústupu audiovizuálního pirátství se množství nelegálního obsahu sdíleného prostřednictvím BitTorrent v Evropě, Africe a Asii opět zvýšilo. Uživatelé namísto pracného vyhledávání požadovaného obsahu v mnoha službách (a také samozřejmě jejich ne úplně zanedbatelného předplácení) raději sáhnou po pirátských kopích. Dalo se to čekat?

A jedna čerstvá informace, která v době natáčení našeho pořadu ještě nevešla ve známost. Petr Szczepanik hovoří o seriálech a filmech, které v ČR produkovala společnost HBO. A že i tudy se bude tuzemská tvorba nejspíš dále ubírat. Nyní je však jasné, že s HBO to již nebude. V rámci celosvětové restrukturalizace HBO Max přestane produkovat původní pořady v severských zemích, v Nizozemsku, v Turecku a ve střední Evropě. Opatření se přímo dotkne HBO v Česku a na Slovensku.

A ještě několik informací o diskutujících:

Veronika Lengálová (* 1993) vystudovala filmovou vědu a žurnalistiku na Masarykově univerzitě nejprve v bakalářském, předloni pak v magisterském studiu. V současnosti v Brně působí v doktorském studiu na Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (FF MU). Pracuje jako referentka výzkumu ve Státním fondu kinematografie. Dva roky studovala i filmovou produkci na FAMU, kde se jako produkční podílela na několika studentských filmech.

Petr Szczepanik (* 1974) je historik filmu a médií. Vystudoval obor divadelní a filmová věda v Ústavu divadelní a filmové vědy FF MU, tamtéž obhájil doktorskou práci a roku 2008 se v Brně i habilitoval a pedagogicky tam jako docent působil. Byl rovněž vědeckým pracovníkem v Národním filmovém archivu a šéfredaktorem časopisu Iluminace. V současnosti je docentem na Katedře filmových studií pražské FF UK. Z publikací: Nová filmová historie (ed., 2004), Tvořivé zrady (ed. s Petrem Marešem, 2005), Stále kinema (ed. s Jaroslavem Andělem, 2008), Konzervy se slovy (2009), Továrna Barrandov. Svět filmařů a politická moc 1945–1970 (2016).

Související