Super 8 Live Performance
22. 4. 2025 20:00, Praha

- Typ akce
- Divadlo
- web
- http://www.alfredvedvore.cz/
- Místo
- Alfred ve dvoře
Františka Křížka 36, Praha
zobrazit na mapě
Divoká a dynamická multimediální performance založená na nalezeném filmovém materiálu formátu Super8, který Martin Klapper přepracoval za pomoci takových mechanických a chemických postupů, jako je bělení, tónování, ruční malování, vyškrabování a vrstvení. Tento filmový materiál je při projekci juxtaponován, rearanžován, dekonstruován a ručně manipulován Martinem Ježkem v závislosti na živém soundtracku vytvářeném Martinem Klapperem pomocí ozvučených předmětů, hraček a live-electronics.
m.s. energoprojekt (1998, Super 8, barva, 11 min.)
Poslední leče středočeských mysliveckých sdružení vynikají mimořádnou krutostí. Myslivců je při nich totiž několikanásobně více, než zvěře v revíru (je-li tam vůbec nějaká). Myslivci pak z nedostatku příležitosti začnou pálit zběsile po všem, co se hýbe. Tentokrát se stal jejich obětí sám tvůrce, který si taktéž vyrazil na lov – ovšem beze zbraní. Svůj útěk před myslivci pečlivě zaznamenává svou ruční kamerou. „Kdybys tak náhodou měl pocit, že jsi sám!“ Vzácný originál materiálu Fomachrom s purpurovým posuvem barevného spektra.
N. Y. 1995 (1997, Super 8, barva, 7 min)
Deníkově cestopisný film z první cesty autora za Velkou Louži, natočen striktně metodou „střihu v kameře”, pozoruhodný (mimo jiné) téměř totální absencí lidského elementu v denních i nočních záběrech z Metropolis USA. Na doprovodné zvukové stopě zazní skladba In Her Room (live) skupiny The Seeds z roku 1967.
Pusinky'99 (1999, Super 8, barva, 5 min)
Insitně popartová oslava ženství ztvárněná rudimentární pookénkovou animací bez dodatečného střihu, pod silným podprahovým vlivem obou Vídenských škol, hudební i filmové. Soundtrack vytvořen autorem nenáročným způsobem přímo na magnetofonovou kazetu.
Beseda (1999, Super 8, černobílé, 15 min)
První Ježkův pokus o parazitický přístup k jinému filmovému dílu (Divoké včely, rež. Bohdan Sláma) skončil po cca 20 min. vykázáním obou záškodníků (Halousek, Ježek) z filmového placu. Torza těchto fragmentů Ježek zmnožil multiexpozicemi a vřadil do homogenního a mnohovrstevného deníkového proudu obrazů, které typicky reprezentují autorův mentální rozvrat na konci 90. let. „Já mám místo uší oči!“
Veškeré informace o pořádané akci pro vás připravila redakce webu GoOut.